До уваги депутатів місцевих рад!

Відповідно до підпункту 2 пункту 2 Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.06.2016 № 2 «Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» в 00 годин 00 хвилин 01 січня 2017 року розпочинається другий етап подання та оприлюднення декларацій згідно Закону України «Про запобігання корупції».

Доводимо до Вашого відома, що підпунктом б пункту 1 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 р. №1700-VII, депутати місцевих рад визначені суб'єктами декларування. Пунктом 1 статті 45 цього ж Закону, суб'єкти декларування зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Несвоєчасне подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Зазначення в декларації завідомо надостовірних відомостей може тягнути за собою дисциплінарну, адміністративну або кримінальну відповідальність.

Адміністративна відповідальність наступає за умисне зазначення недостовірних відомостей в декларації, починаючи з розходжень на 100 мінімальних заробітних плат – 137 800 гривень.

Покарання: від 1 000 до 2 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (від 17 000 до 42 500 грн.).

Кримінальна відповідальність наступає за неподання декларації взагалі або умисне зазначення недостовірних відомостей в декларації,  починаючи з розходжень на 250 мінімальних заробітних плат – 344 500 гривень.

Покарання: від 2 500 (42 500 грн.) до 3 500 (59 500 грн.) неоподаткованих мінімумів доходів громадян обо громадські роботи на строк від ста п'ятдесяти до двохсот сорока годин, або позбавлення волі на строк до двох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Законом України від 11 липня 2002 року №93-IV «Про статус депутатів місцевих рад» визначено, що депутат місцевої ради (сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної) є повноважним і рівноправним членом відповідної ради – представницького органу місцевого самоврядування. Разом з цим, статтею 16 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Для реєстрації та входу до системи декларування НАЗК суб'єкту декларування необхідно отримати електронний цифровий підпис до початку подачі декларації.

Порядком застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 №1452 передбачено, що надання АЦСК ІДД ДФС послуг електронного цифрового підпису депутатам місцевої ради (сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної) здійснюється через відповідальну особу, визначену окремим розпорядженням голови такої ради.

Документи, необхідні для отримання послуг електронного цифрового підпису, потрібно надати до 16 січня 2017 року в Загальний відділ Кременчуцької районної ради відповідальній особі – Кульчинській Яні Юріївні (тел. 2 03 01):

-       копія паспорта (1-2 сторінки (3-6 за наявності відміток) та сторінка з відміткою про реєстрацію місця проживання), засвідчена підписом власника;

-       копія картки платника податків, засвідчена підписом власника;

-       чистий електронний носій інформації (флешка).

Звертаємо Вашу увагу, що суб'єкт декларування несе персональну відповідальність за неподання документів для отримання електронного цифрового підпису та несвоєчасне подання електронної декларації.

Згідно із статтею 49 Закону України «Про запобігання корупції», органи місцевого самоврядування зобов'язані перевіряти факт подання декларацій суб'єктами декларування та у випадках неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій інформувати НАЗК у встановлений законом термін.