![]() |
Протидія корупції
Як розповів в.о. начальника ГУ ДФС у Полтавській області Василь Храмов з метою упередження та профілактики вчинення працівниками органів державної фіскальної служби області злочинів у сфері службової діяльності та корупційних правопорушень, у 2014 році працівниками відділу власної безпеки ГУ ДФС у Полтавській області здійснено 550 профілактичних заходів. За результатами службових перевірок винесено 37 офіційних застережень. |
За вказаний період органами прокуратури відкрито 11 кримінальних проваджень за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1, ч.2, ч.3 ст.364, ч.1 ст.365, ч.1 ст.366 та ч.1 ст.367 Кримінального кодексу України відносно працівників органів державної фіскальної служби області, які допустили порушення при проведенні контрольно – перевірочних заходів. Окрім того, відносно колишніх працівників органів доходів і зборів області складено 11 протоколів про вчинення адміністративних корупційних правопорушень, відповідальність за які передбачено ч.1 ст.1726 Кодексу України про адміністративні правопорушення (порушення вимог фінансового контролю). 9 осіб притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді накладення штрафів.
У 2014 році проведено 123 службових перевірок (розслідувань) за інформацією щодо можливих порушень вимог чинного законодавства працівниками органів державної фіскальної служби області, в тому числі 63 за зверненнями громадян, юридичних осіб. Всі звернення розглянуті вчасно, без порушення термінів. До органів прокуратури для прийняття рішення згідно Закону передано 37 матеріалів службових перевірок (розслідувань).
На адресу керівників підрозділів внесено 15 подань про усунення виявлених перевірками недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності. До дисциплінарної відповідальності притягнуто 39 працівників органів державної фіскальної служби області, 33 позбавлено премій.
ГУ ДФС у Полтавській області
Про зміни в законодавстві, які діють в 2015 році, податківці говорили на нараді
в органах місцевого самоврядування
Фахівці Кременчуцької ОДПІ ДФС у Полтавській області взяли участь в нараді при Кременчуцькій РДА з питань місцевих бюджетів, змін в оподаткуванні 2015 року, та додаткових доходів бюджету у зв’язку із проведенням податкової реформи.
Засідання відбулось за участю голів Кременчуцької РДА та Кременчуцької РР, сільських голів Кременчуцького району.
Під час заходу в.о. начальника обслуговування платників Кременчуцької ОДПІ Ірина Лебедєва проінформувала присутніх щодо основних змін, внесених до податкового законодавства та зробила акцент саме на тих податках, які формують місцевий бюджет.
Детальну інформацію стосовно змін в законодавстві щодо єдиного податку та податку на майно до відома присутніх довела начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Ірина Єщенко, стосовно адміністрування податку на землю доповідала начальник відділу місцевих податків і зборів, плати за землю, ресурсних та неподаткових платежів Неля Бугаєнко.
Говорили і про акцизний збір. Адже новаціями законодавства передбачено встановлення ставки акцизного податку з роздрібної продажі алкогольних напоїв, тютюнових виробів та палива у розмірі 5% від обсягу реалізації і ці кошти також будуть зараховуватись до місцевих бюджетів. Запроваджується транспортний податок.
Податківці наголосили на необхідності прийняття рішення щодо скасування збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності, оскільки з 1 січня 2015 року зазначений збір не справляється.
Як відзначають фахівці районного податкового відомства, право на доступ до публічної інформації громадян визначено Законом України від 13.01.2011р. №2939-VI «Про доступ до публічної інформації».
Так, у минулому році таким правом скристалося 54 юридичних особи або 47 %, та 59 громадян або 53 %. Також серед осіб, які зверталися з запитами, були два представники засобів масової інформації.
Найчастіше громадян цікавила інформація щодо діяльності податкової служби, питання подання звітності та діяльності ФОП, проведення документальних перевірок та реєстрації податкових накладних. Також виникають у громадян питання і щодо доходів громадян. Але це є конфіденційною інформацією про особу, тому до задоволення такого запиту Кременчуцька ОДПІ підходить виважено та з дотриманням вимог чинного законодавства.
В податковій службі відзначають, що жодне звернення не залишається поза увагою, підлягають ретельному та своєчасному розгляду з подальшим інформуванням громадян відповідно до вимог чинного законодавства.
Про роботу ЦОП Кременчуцької ОДПІ
Протягом січня-грудня 2014 року до Кременчуцької ОДПІ Головного управління ДФС у Полтавській області надійшло 227 письмових звернень від громадян. Організовано та проведено 62 особистих прийоми, під час яких були надані обґрунтовані відповіді згідно вимог чинного податкового законодавства.
За відповідний період опрацьовано 13 інформаційних карток, що надійшли до антикорупційного проекту «Пульс» Кременчуцької ОДПІ.
Фахівцями Центру обслуговування платників Кременчуцької ОДПІ було надано 19463 адміністративних послуг, прийнято 262477 податкової звітності, надано 12883 податкових консультацій, прийнято 71419 вхідної кореспонденції (зареєстрованої від платників податків).
Право на компроміс
Законом України від 25 грудня 2014 року №63-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу" (далі – Закон, Закон №63) доповнено розділ XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI новим підрозділом 92, який врегульовує механізм уточнення податкових зобов'язань з податку на прибуток та податку на додану вартість під час застосування процедури податкового компромісу. Вказаним Законом, зокрема, передбачено застосування податкового компромісу - режиму звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності (1 095 днів).
Державна фіскальна служба України наказом від 17 січня 2015 року №13 затвердила Методичні рекомендації щодо особливостей уточнення податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу. Методичні рекомендації не встановлюють нових норм права, а носять виключно рекомендаційний та роз’яснювальний характер щодо єдиного розуміння застосування процедури податкового компромісу.
Кременчуцька ОДПІ повідомляє, що податковий компроміс передбачає подання платниками податків за добровільним рішенням уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість.
Він також поширюється на неузгоджені суми податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість, визначені у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура судового та/або адміністративного оскарження, а також на випадки, коли платник податків отримав податкове повідомлення-рішення, за яким податкові зобов’язання не узгоджені. Досягнення податкового компромісу у такому разі здійснюється за письмовою заявою платника податків до контролюючого органу.
Застосування процедури податкового компромісу в рамках адміністративного оскарження донарахованих сум грошового зобов’язання на підставі податкових повідомлень-рішень має наслідком залишення скарги платника без розгляду.
Податковий компроміс під час процедури судового оскарження можливий до моменту набрання законної сили рішенням суду (винесення рішення судом апеляційної інстанції) та має наслідком закриття провадження в адміністративній судовій справі, з огляду на досягнення примирення між сторонами спору.
До речі, уточнення платником податків податкових зобов’язань шляхом подання уточнюючого розрахунку з метою застосування податкового компромісу не впливає на розмір податкових зобов’язань його контрагентів.
Щоб скористатися умовами звільнення від відповідальності, з 17 січня 2015 року, платнику слід подати відповідні уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань (заяви) з вказаних вище податків, за встановленою Міністерством фінансів України формою (до затвердження форми уточнюючого розрахунку платник має право подати за діючою на час подання формою як окремий документ із заявою про компроміс). При цьому, разом з уточнюючим розрахунком подається заява в довільній формі з переліком (описом) господарських операцій, щодо яких здійснено уточнення показників за деклараціями.
Загальна тривалість процедури досягнення податкового компромісу - до 70 календарних днів з наступного дня після подання уточнюючого розрахунку (заяви). Загальний термін, протягом якого платник може прийняти рішення про застосування процедури податкового компромісу, - становить 90 календарних днів з дня набрання чинності Закону №63.
Протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем подання уточнюючого розрахунку (заяви), контролюючий орган приймає рішення щодо доцільності проведення документальної позапланової перевірки або про відсутність такої необхідності. Необхідно звернути особливу увагу платників, що планують скористатись процедурою податкового компромісу, про пов’язаність розмірів задекларованих витрат по податку на прибуток приватних підприємств та розміру податкового кредиту з податку на додану вартість. Інакше кажучи уточнюючи зобов’язання з податку на додану вартість необхідно провести аналіз фінансовою та бухгалтерської звітності і, відповідно, провести коригування по податку на прибуток приватних підприємств. Дані дії зі сторони платника в першу чергу допоможуть значно скоротити процедуру досягнення податкового компромісу.
Що стосується перевірок за уточнюючими розрахунками та заявами про застосування податкового компромісу, то документальна позапланова перевірка проводиться виключно для підтвердження певної суми витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств та/або суми завищення податкового кредиту з податку на додану вартість, у межах процедури досягнення податкового компромісу.
При застосуванні процедури податкового компромісу платник повинен сплатити 5% від суми задекларованих або визначених у податковому повідомленні-рішенні податкових зобов'язань. При цьому, інші 95% такої суми вважаються погашеними, а штрафні санкції та пеня не нараховуються.
У разі, якщо платник податків розпочинає процедуру адміністративного та/або судового оскарження податкового повідомлення-рішення, прийнятого контролюючим органом за результатами документальної позапланової перевірки згідно із цим підрозділом, податковий компроміс не застосовується.
Після досягнення податкового компромісу зазначені зобов’язання не підлягають оскарженню та їх розмір не може бути змінений в інших податкових періодах.
Законом №63 також внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу і Кримінального процесуального кодексів та Кодексу адміністративного судочинства щодо звільнення платників податків від адміністративної та кримінальної відповідальності, а також встановлено можливість застосування процедури примирення сторін в рамках адміністративного судочинства при застосуванні податкового компромісу. Загалом, завдяки такому декларуванню недоплачених податків бізнес отримає можливість відкрито працювати, проходити аудит та залучати фінансування для розвитку своєї підприємницької діяльності. Можливо варто поміркувати над цим і вам? Час ще є …
Легалізація виплати заробітної плати на контролі у податківців.
Легалізація заробітної плати є одним із пріоритетних постійних напрямів роботи фіскальної служби, Пенсійного фонду, центру зайнятості населення.
Працюючи в напрямку викриття та зменшення кількості працівників, які виконують свої обов’язки без оформлення трудових відносин зі своїм роботодавцем, Кременчуцької ОДПІ спільно з представниками інших контролюючих органів, входячи до складу робочих груп з питань легалізації оплати праці та зайнятості населення, здійснюють збирання та моніторинг інформації про факти нелегальної виплати заробітної плати та зайнятості населення, аналіз стану справ і причини виникнення нелегальної зайнятості, перевірки суб’єктів підприємницької діяльності в частині виявлення найманих працівників, з якими не оформлені згідно з чинним законодавством трудові відносини, та вживають заходів, що приносять позитивні наслідки.
Так, протягом 2014 року Кременчуцькою ОДПІ проведено 90 спільних рейдів, під час яких обстежено 988 суб'єкти господарювання, у 383 підприємців виявлено 523 робітники без належного оформлення трудових відносин. За результатами проведених рейдів роботодавці оформили трудові договори з 246 найманцями, 70 працівників оформились підприємцями. До бюджету надійшло 44,2 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб, 118,6 тис.грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та 17,4 тис.грн. єдиного податку.
Ще однією формою тіньових трудових відносин є мінімізація витрат на оплату праці. Фіскальною службою систематично проводиться аналіз звітності щодо виявлення суб’єктів господарювання, які виплачують заробітну плату на рівні або менше мінімально встановленого розміру, а також скорочення чисельності працівників без обґрунтованих економічних показників. Є приклади, коли великі промислові підприємства мінімізують свої витрати на оплату праці і зменшують сплату внесків, оформлюючи найманих працівників підприємцями за спрощеною системою оподаткування. Це дозволяє їм уникнути сплати в повній мірі внесків із заробітку працівників і водночас позбавити працюючих громадян повноцінного страхового стажу.
Хотілося б, щоб важливість питання легалізації оплати праці знайшла розуміння як серед населення так і серед тих роботодавців, які не поспішають офіційно оформляти трудові відносини з найманими працівниками та збільшувати рівень заробітної плати своїх працівників.
Про транспортний податок на легкові автомобілі
Законом України №71-VIII від 28.12.2014 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» внесено зміни до адміністрування транспортного податку. З нового року його платниками є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які використовували менше 5 років власні, зареєстровані в Україні, як дизельні, так і бензинові легкові автомобілі з об’ємом циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.
Ставка транспортного податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль.
Для фізичних осіб транспортний податок обчислюється інспекторами податкової інспекції на підставі даних, які до 1 квітня 2015 року надаються органами внутрішніх справ. Суму нарахованого податку зазначають в повідомленні, яке до 1 липня звітного року надсилається за місцем реєстрації платника. Фізичні особи сплачують цей податок протягом 60 днів від дня вручення такого повідомлення-рішення за місцем реєстрації транспортних засобів.
Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до податкової інспекції за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Сплачують податок щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом.
Інформаційно-комунікаційний відділ Кременчуцької ОДПІ
Кременчуцька ОДПІ запрошує на роботу
Кременчуцькою ОДПІ оголошено конкурс на заміщення вакантних посад: начальник управління; начальник відділу; завідувач сектору; головний державний ревізор-інспектор; головний державний інспектор; старший державний ревізор-інспектор; старший державний інспектор (до виходу основного працівника); державний інспектор.
Прийом на роботу здійснюється на конкурсній основі шляхом проведення письмового іспиту та співбесіди з членами конкурсної комісії.
Для участі у конкурсі допускаються особи: мають громадянство України; мають повну або базову вищу освіту за фахом фінансово-економічного, юридичного чи технічного спрямування, а також повну вищу освіту суспільно-гуманітарного спрямування.
Документи для участі в конкурсі на заміщення вакантних посад приймаються протягом з 9 год. 00 хв. до 18 год. 15 хв. (у п’ятницю до 17 год. 00 хв.) відділом персоналу податкової інспекції за адресою: м. Кременчук, вул. Красіна, буд.76, кім. 306.
Додаткову інформацію нададуть телефоном (0536)74-20-51.
Відділ персоналу Кременчуцької ОДПІ